Naturan Hezi III Topaketak
Euripean hezi eta naturan hazi.
Description
Naturan Hezi Eskola naturaguneetan hezten duen hezkuntza-komunitatearen topagunea da, non ikastaroak eta urteko Topaketak ospatzen ditugun. Topaketen helburua gai zehatz baten inguruan sakontzea da, hizlari adituei entzunez, esperientziak partekatuz, eta ikastetxeen artean elkarlanak eta sinergiak sortuz.
Lehen edizioan, naturan hezteak ikastetxean zekarren eraldaketa pedagogikoa izan genuen aztergai, eta zeharka baina nabarmen, irakasle eta ikasleen begirada aldatu behar zela ondorioztatu genuen. Bigarren edizioan, egungo gizarte eredu antropozentristatik ikuspegi ekozentrista batera salto egitearen garrantziaz jardun genuen, begirada aldatu eta naturarekin harremantzeko ditugun moduak aldatzearen aldeko jarrerak garatuz eta partekatuz. Honakoan, begirada goruntz zuzentzea egokituko zaigu, ideia eta ikuspegi berrien bila.
Badator naturara atera eta bertan jarduteko ordua eta badatoz egingo duen eguraldiaren inguruko hipotesi eta zalantzak. Osasungarria ote ikasleentzat horrela ateratzea? Zein neurri hartuko ditugu? Sarritan, aukerei bizkarra eman eta arriskuen zerrenda luzea goaz osatzen. Zein ekarpen pedagogiko leudeke halako egun batean? Bote lasterrean gutxi direla dirudi, ezta?
Topaketa hauetan, ustezko eguraldi desegokiaren aurrean ditugun hainbat ikuspegi deseraikitzeko gakoak aurkeztuko ditugu, aukera eta praktika egokiak badaudela ikusi eta ikasleekin batera ezagutza berriak eraikitzen hasteko. Hein batean, “ekaitzaren” erdian ere “barealdia” topatu dezakegula ikusiko dugu, sortzen zaizkigun beldur eta zalantzei aurre egiteko hainbat neurri ezagutu eta ikasleak “euritan dantzan” aritzeko baliabide pedagogiko eta aukera mordoa eskainiz; hortxe datza euripean hezi eta naturan haztearen indarrak.
Objectifs
Naturan hezten dutenen artean komunitatea sortu eta saretzea.
Ingurumenaren eta hezkuntzaren ardatzetik, naturan heztean eragiten diguten fenomeno meteorologikoak balioan jartzea.
Mota honetako egoerek eskaintzen dituzten aukera pedagogiko eta didaktikoak adibide eta esperientzia bidez arakatzea.
Ustezko eguraldi desegokiarekin ditugun jarrerak, harreman eta aurreiritzien inguruko hausnarketa bultzatzea.
Eskolek naturan hezteko ibilbidean egin dituzten proposamen eta esperientziak ezagutzea eta partekatzea.
Activité s'adressant à
- Public en général
- Étudiants universitaires
- Étudiants non universitaires
- Professionnels
Programme
27 06 2023
“Erregistroa“
- Beatriz Larrañaga Ibeas
Présentation par la Direction de l’activité
- Maialen Sistiaga Poveda | Kutxa Ekogunea - Baso-eskola teknikaria
“El frio entra por los pies y otros mitos“
- Edurne Ciriza Barea | Osakidetza - Pediatra (Participer via le zoom)
“Alerta meteorologikoak basoan“
Alerta motak, nola begiratu eta nola jokatu
- Arkaitz Orbegozo Larrion | Gipuzkoako Foru Aldundia - Prebentzio, su itzalketa eta salbamendu zerbitzuko ofiziala
“Eguraldia kaxkarra denean, gure motxila prest!“
Motxila prestatzeko saioa, elementu ezberdinak aurkeztuko dira
- Mikel Barcenilla Alvarez | Ingurugela - Ingurumen hezkuntzako aholkularia eta mendiko kirol-teknikaria
Pause
“¡Ojú qué caló!“
Sevillako Cuna eskolako esperientzia
- Sara Navarro Real | Cuna eskola - Irakaslea
“Euriarekin ikasiz“
Arizmendi Ikastolako esperientzia
- Maider Herce Lezeta | Arizmendi Ikastola (Arrasate) - Irakaslea
- Mireia Baz | Arizmendi Ikastola (Arrasate) - Irakaslea
“Hotza eta euria, txikienekin ere“
Mariaren Lagundia Ikastolako esperientzia
- Saioa Andueza Irazola | Bergarako Mariaren Lagundia - Irakaslea
- Iosu Herran Ugarte | Bergarako Mariaren Lagundia - Irakaslea
- Jone Agirrezabal Zubizarreta | Bergarako Mariaren Lagundia - Irakaslea
- Mireia Iturrospe Guillen | Bergarako Mariaren Lagundia - Irakaslea
“Basoa ospela denean“
Txirrita eskolako esperientzia
- Goretti Igoa | Txirrita eskola (Ereñozu) - Irakaslea
“Laponiako txokoa“
Laponian hotzari aurre egiteko baliabideen inguruko solasaldi eta erakusketa
- Karel Sterckx | Nøorderhuis - Natura gidaria
Bazkaria (matrikularen prezioaren barne)
“Euritan dantzan! “
Eguraldi "txarrak" eskaintzen dizkigun aukeren inguruko saioa
- Irati Andoño Erdozain | Kutxa Ekogunea - Baso-eskolako teknikaria
- Erkiz Miguez Montero | Kutxa Ekogunea - Baso-eskolako teknikaria
- Jon Ander Galarraga Zubeldia | Kutxa Ekogunea - Baso-eskolako teknikaria
- Maialen Sistiaga Poveda | Kutxa Ekogunea - Baso-eskolako teknikaria
Clôture du cours
- Maialen Sistiaga Poveda | Kutxa Ekogunea - Baso-eskolako teknikaria
28 06 2023
“Bushcraft Saioa naturan“
- Mikel Barcenilla Alvarez | Ingurugela - Ingurumen hezkuntzako aholkularia eta mendiko kirol-teknikaria
- Andoni Gutiérrez Ibánez | Feel the adventure enpresako zuzendaria - Euskal Mendizaleen Segurtasun Batzordea
Directeurs
Maialen Sistiaga Poveda
Kutxa Ekogunea
Es doctora en Biología y ha sido investigadora y profesora en la UPV, en la Universidad British Columbia (Canadá) y en la Universidad Cagliari (Italia). Tiene una ámplia experiencia en la coordinación de grupos de tiempo libre y hoy en día es una de las técnicos del proyecto Baso-eskola de Kutxa Ekogunea. Ha trabajado también en el Departamento de Educación Ambiental de Kutxa Ekogunea y es miembro del grupo EuskalNatura (UEU Ciencias naturales) desde 2007. Además es profesora en el Máster de Profesorado online de UEU.
Irati Andoño Erdozain
Kutxa Ekogunea
Conférenciers
Jone Agirrezabal Zubizarreta
Saioa Andueza Irazola
Mariaren Lagundia Ikastola
Mikel Barcenilla Alvarez
Ingurugela, Asesor
Mireia Baz
Edurne Ciriza Barea
Osasunbidea
Jon Ander Galarraga Zubeldia
Donostiako Kutxa Ekoguneko hezkuntza teknikaria eta EAThink proiektuko eskola-tailerren hezitzaileen koordinatzailea da. Gaur egun, Kutxa Ekoguneko hezkuntza programaren diseinua, kudeketa eta ikastetxeekiko kontaktuaz arduratzen da. Bere arlo profesionalean dibulgazioan lan ugari egindakoa da, bai prentsa idatzian zein ikusentzunezko medioetan, batez ere, fauna eta floraren artikuluak idatziz eta irrati saioak egiten. Hondakin organikoen kudeaketan aditua da, konpostaje teknikari bezala 6 urtez lan egin du, bai Gipuzkoa zein estatu mailan. Etxeko konpostaje kanpainak, zein auzokonposta kanpainak diseinatu eta bideratu ditu, bai eta ere industria mailako bilketa sistemen optimizazioan.
Andoni Gutiérrez Ibánez
Feel the adventure
Técnico de la Escuela Bizkaina de Alta Montaña de acuerdo a la convocatoria de ingreso de la BMF-FVM del 3-13/05/2016. Es Técnico Deportivo en Barrancos y Media Montaña, pero su actividad personal abarca las más altas montañas de todos los macizos conocidos. Ha trabajado con empresas de multiaventura y posee una experiencia contrastada gestionando todo tipo de actividades montañeras con cursos de orientación, escalada en roca, técnicas de vivac y trabajos con escolares en diferentes actividades de montaña. Experto conocedor de las montañas cantábricas y los Pirineos, pero ahora esta centrado en su nuevo proyecto de guiados y formación por todo Euskal Herria con su empresa «Feel the adventure».
Maider Herce Lezeta
Iosu Herran Ugarte
Goretti Igoa
Mireia Iturrospe Guillen
Mariaren Lagundia Ikastola
Beatriz Larrañaga Ibeas
Erkiz Miguez Montero
Sara Navarro Real
Arkaitz Orbegozo Larrion
Karel Sterckx
Karel Sterckx - International Wilderness Guide
Tarifs inscription
Presencial | jusqu'au 31-05-2023 | jusqu'au 27-06-2023 |
---|---|---|
25,00 EUR | - | |
- | 55,00 EUR | |
- | 55,00 EUR | |
- | 55,00 EUR | |
- | 55,00 EUR | |
- | 55,00 EUR |
Lieu de l'événement
Gipuzkoa
Objectifs de développement durable
Chez UIK, nous voulons contribuer à la réalisation des objectifs de développement durable (ODD) 2030. Pour ce faire, nous avons identifié les objectifs auxquels nos programmes contribuent. Vous pouvez vérifier les objectifs ci-dessous.
L'Agenda 2030 est le nouvel agenda international de développement adopté en septembre 2015 par les Nations Unies. Cet agenda se veut un outil pour favoriser le développement humain durable sur toute la planète. L'éradication de la pauvreté, la réduction de l'inégalité et de la vulnérabilité et la promotion de la viabilité constituent ses principaux piliers. Il s'agit d'une chance unique de transformer le monde jusqu'en 2030 et de garantir les droits de l'homme à tous.
4 - Éducation de qualité
Veiller à ce que tous puissent suivre une éducation de qualité dans des conditions d’équité et promouvoir les possibilités d’apprentissage tout au long de la vie. Questions clés : enseignement gratuit, équitable et de qualité, accès égalitaire à une formation supérieure, éducation au développement durable, des installations éducatives adaptées aux personnes handicapées, cadres d’apprentissage sûrs, exempts de violence, inclusifs et efficaces.
Plus d'informations10 - Réduction des inégalités
Réduire les inégalités entre les pays et en leur sein. Questions clés : promotion de l'intégration sociale, économique et politique de toutes les personnes, égalité des chances, politiques fiscales, salariales et de protection sociale pour l'égalité, migration et politiques migratoires, aide publique au développement, réglementation et surveillance des institutions et marchés financiers mondiaux.
Plus d'informations11 - Villes et communautés durables
Faire en sorte que les villes et les établissements humains soient ouverts à tous, sûrs, résilients et durables. Questions clés : accès de tous à un logement et des services de base adéquats et sûrs, à un coût abordable, systèmes de transport accessibles et viables, urbanisation inclusive, planification et gestion participatives, protection du patrimoine culturel et naturel, qualité de l'air, déchets, espaces verts, liens entre zones urbaines, périurbaines et rurales.
Plus d'informations15 - Vie des écosystèmes terrestres
Préserver, restaurer et promouvoir l'exploitation durable des écosystèmes terrestres, gérer durablement les forêts, lutter contre la désertification, arrêter et inverser la dégradation des terres et infléchir la courbe de la perte de biodiversité. Questions clés : lutte contre la désertification, reboisement, conservation, restauration et exploitation durable des écosystèmes terrestres, habitats naturels, biodiversité, espèces exotiques invasives, intégration des valeurs des écosystèmes dans la planification, braconnage.
Plus d'informations