Hiri hezitzailea: praktika hezkidetzaileak naturalizatutako espazioetan
Azalpena
Azken ikasturteetan, Vitoria-Gasteizen eta inguruko hainbat udalerritan, eskola patioak naturalizatzeko proiektuak jarri dira abian, hezkuntza komunitatearen eskaerei erantzunez, espazio jasangarriago eta inklusiboago bihurtzeko eta hezkidetza sustatzeko.
Vitoria-Gasteizko udal eskola-patioak naturalizatzeko proiektuaren helburua zera da: naturan oinarritutako konponbideen bidez espazio fisikoan aldaketa nabarmenak egitea eta horren bitartez, aukera izatea hezkidetzan jarduteko baliabide berriak sortzeko.
Esparru horretan, Uda Ikastaroak- Hiri hezitzailea: praktika hezkidetzaileak naturalizatutako espazioetan- espazio naturalizatuetako hezkidetza-praktiken esperientziak partekatzea eta ezagutaraztea, du helburu eta ikastetxeetako hezkuntza-proiektuak baliabide berdeetara egokitzeko prozesuak gauzatzeko tresnak eskainiko ditu.
Helburuak
Eskola-espazioen eraldaketa berdeak dakartzan erronkak eta onurak aztertzea, hezkidetzaren, inklusioaren eta iraunkortasunaren ikuspegiak esku hartzeko printzipio gisa txertatuz.
Ikastetxeetako hezkuntza-espazioak eta -proiektuak eraldatzeko esperientziak eta prozesuak zabaltzea.
Hezkuntza-proiektuak hezkidetzan sortutako baliabide berrietara egokitzeko tresnak eskaintzea.
Jarduera nori zuzenduta
- Publiko orokorra
- Unibertsitateko ikaslea
- Profesionalak
Programa
2023-06-28
Acreditación y registro
Inaugurazio instituzionala. Parte hartzeko ordena:
- Saray Zárate Fernández de Landa | Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz - Concejalia responsable de Educación
- Manuela Igartua Olaechea | UPV_EHU - Vicerrectora del Campus de Alava
“Contextulización del curso. Vitoria-Gasteiz Ciudad Educadora y proyecto de naturalización de patios“
- Reina Ruiz Bobes | Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz - Jefatura del Servicio de Educación
Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena
- Zuriñe Sanz Lopez de Heredia | Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz - Responsable de Unidad de acción educativa
“El espacio como agente socializador: el impacto en el desarrollo humano y en la socialización de género“
- Sandra Molines BORRÁS | Doctora en Psicología, especializada en Coeducación
Atsedena
“La naturalización de espacios escolares como palanca para prácticas coeducativas“
- Dafne Saldaña Blasco | Equal Sare - Doctora en estudios de género
- Zuriñe Burgoa Comunion | Arquitecta feminista y asesora en igualdad
“Debate y extracción de conclusiones - Cierre primera jornada“
- Zuriñe Sanz Lopez de Heredia | Ayuntamiento Vitoria-Gasteiz - Directora del curso
2023-06-29
“Presentación de la 2ª jornada del curso “Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena
Presentación de la 2ª jornada del curso
- Zuriñe Sanz Lopez de Heredia | Servicio Educación- Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz - Responsable Unidad de Acción Educativa
Mahai ingurua: “Esperientzien aurkezpena eta mahai-ingurua: Hezkidetza-praktikak naturalizatutako espazioetan. Haur Hezkuntza“
- Maria Breda Ulibarri | Servicio de Educación-Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz - Responsable de Unidad de Primera Infancia (Moderatzailea)
- Itziar Arregi Landa | Mondragon Unibertsitatea - Pedagoga eta HH Graduko irakaslea
- Carmen Mendaza Roa | Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz - Directora Escuela Infantil municipal Zaramaga
- Andrea Lopez de Pariza Martinez de Salinas | Kiribilore Permakultura - Psikopedagogoa, Haur Hezkuntzako eta Hezkuntza Bereziko irakaslea.
Atsedena
Mahai ingurua: “ Esperientzien aurkezpena eta mahai-ingurua: Hezkidetza-praktikak naturalizatutako espazioetan. EPO_LH - ESO-DBH“
- Lorea Loroño Polvorosa | Hezkuntza Zerbitzua - Gasteizko Udala - Hezkuntza teknikaria (Moderatzailea)
- Agurtzane Villate | Koldo Mitxelena Institutua BHI- Eusko Jaurlaritza - Irakaslea
- Haizea Miranda Martínez de Lapera | Errekabarri HLHI - IGEko Berdintasun eta Jolastokiko batzordeetako partaidea
- Mª Yolanda Arto Polanco
- Itsaso Kareaga Barrena | Aita Orbiso HLHI - Eusko Jaurlaritza - Irakaslea
“Dinámica práctica para la reflexión y extracción de conclusiones “
- Miren Arantzazu Magunazelaia Euba | Hezkuntza Zerbitzua-Vitoria-Gasteizko Udala - Berdintasun agentea
Itxiera
- Paco Galve Borja | Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz - Director Departamento de Educacion y Cultura
Zuzendariak
Zuriñe Sanz Lopez de Heredia
Gasteizko udala
Pedagogian lizentziatua, Berdintasun eragile Masterra. Egun, Vitoria-Gasteizko Udaleko Hezkuntza Zerbitzuko Hezkuntza Ekintzen ataleko arduraduna da.
Hizlariak
Itziar Arregi Landa
Irakasle eta Pedagogoa. “Jolas librea ikertzeko aukera izan dut eta honek umeen garapenari ekartzen dizkion onuretan sinesten dut. Umearen beharrek helduei ardurak ekartzen dizkigute, ardura hauek garatzen laguntzea bihurtu da nire ogibidea”.
Mª Yolanda Arto Polanco
Hezkuntza Saila-Berritzegune Nagusia
Berritzegune Nagusiko aholkularia: Berrikuntza bizikidetzan eta aniztasunaren kudeaketaren arloan.
Maria Breda Ulibarri
Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz
Psikopedagogian lizentziatua eta Haur Hezkuntzako irakaslea. 10 urte baino gehiagoko esperientzia hezitzaile gisa Haur Hezkuntzako lehen zikloan, egun Gasteizko Hezkuntza Zerbitzuko Lehen Haurtzarorako Hezkuntza atalaren arduraduna.
Zuriñe Burgoa Comunion
Equipare
Arkitektoa, feminista eta berdintasun gaietan aholkularia. 2015etik eskoletako patioetan ikuspegi feminista txertatzeko prozesuak gidatu ditu hainbat ikastetxetan. Gaur egun, Equipare koop. txikiko kidea da.
Paco Galve Borja
Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz
Gasteizko Udaleko Hezkuntza eta Kultur Saileko Zuzendaria
Itsaso Kareaga Barrena
Ni Itxaso Kareaga naiz eta 49 urte ditut. Bergaran bizi naiz baina Gasteizen lan egiten dut, Padre Orbiso Ikastetxean. Zortzi bat urte daramatzat ikastetxean eta aurten patio batzordean lanean jardun naiz. Orain dela urte batzuk patioaren eraldaketa egiteari ekin genion eta horren inguruan asko hausnartu izan dugu klaustrokideek eta baita ikasleek ere.
Andrea Lopez de Pariza Martinez de Salinas
Asociación de Permacultura Kiribilore
Psikopedagogoa, Haur Hezkuntzako eta Hezkuntza Bereziko irakaslea. Plisti-Plasta proiektuko sortzailea. MUko HUHEZI Falkultatearen irakasle ohia. Kiribilore Permakulturan "Gizakiaren garapen osoa eta Natura" saileko arduraduna.
Lorea Loroño Polvorosa
Gizarte-langilea, Gizarte eta kultur Antropologoa eta feminista. Egun, Hezkuntza teknikaria Gasteizko Udalean.
Miren Arantzazu Magunazelaia Euba
Gasteizko Udaleko Hezkuntza Zerbitzuko Berdintasun Agentea
Carmen Mendaza Roa
Haur hezkuntzako irakasle espezialista duela hogeita hamar urte baino gehiagotik. Egun, Gasteizko Zaramaga Udal Haur Eskolako zuzendaria da.
Haizea Miranda Martínez de Lapera
Emakunde
Errekabarri Eguzkia IGEko partaide. Feminismoa irizpide eremu profesional zein pertsonalean. Hezkuntza komunitate gara eta feminista izango gara.
Sandra Molines BORRÁS
Psikologian lizentziatua eta doktorea tesi honekin: Hezkidetza ikastetxe batean: eskola-patioaren analisia (2016). Valentziako Hiri Berrikuntzako IV. Sarietan saritutako tesia. Irakasle Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako graduetan, Florida Unibertsitatean, 2009 ikasturtetik. Irakasle Jaume I Unibertsitateko (Castelló) eta Valentziako Unibertsitateko hainbat masterretan, berdintasunari eta hezkidetzari buruzko moduluekin. 2015etik, ikastetxeen hezkidetza-planak garatzeko eta patioetan sexismoa hautemateko aholkularitza lanetan. Hainbat argitalpenen egilea, REICO Guia de patios coeducativos, besteak beste. Hezkidetzako ikerketa-ekintza proiektuetan ikerlari, besteak beste, Castelló, Villarreal, Mislata, Quart de Poblet, eta Nuleseko udaletarako. Berrikuntza Proiektuaren Garapen Taldeko ikertzaile nagusia: “Natural[mente]. El patio renaturalizado como catalizador del cambio ecosocial” 2022 Paqui Mendezekin batera, «Patis vius, patis coeducatius» 2018 dokumentalaren zuzendarikidea
Reina Ruiz Bobes
Servicio Municipal de Educación, Servicio Municipal de Educación
Filosofian eta Hezkuntza Zientzietan lizentziaduna. Ikasketa Feministak eta Generokoak masterra. Gaur egun, Vitoria-Gasteizko Udaleko Hezkuntza Zerbitzuko burua da.
Agurtzane Villate
Dafne Saldaña Blasco
EQUAL SAREE
Arkitektoa eta Genero Ikasketetan doktorea. Equal Saree, hirigintza eta arkitektura feministako erreferentziazko kolektiboaren sortzaileetako bat. Haren ikerketa-gai nagusiak haurtzaroan eraikitako espazioaren eta generoaren arteko harremana jorratzen du.
Matrikula prezioak
Aurrez aurre | 2023-06-28 arte |
---|---|
0 EUR | |
0 EUR | |
0 EUR |
Kokalekua
Montehermoso kulturunea
Helbidea: Frai Zacarias Martinez, 2 01001 Gasteiz
Araba
Montehermoso kulturunea
Helbidea: Frai Zacarias Martinez, 2 01001 Gasteiz
Araba
Sustainable development goals
2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.
4 - Kalitatezko hezkuntza
Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.
Informazio gehiago